Oudercontact
Wij beseffen hoe bijzonder het is dat u uw kinderen aan ons toevertrouwd. De samenwerking met ouder(s)/verzorger(s) vinden wij dan ook erg belangrijk. In de loop van het jaar nodigen we ouder(s)/verzorger(s) meerdere keren op school uit.
Ouder(s)/verzorger(s) op school
Hierbij een overzicht van een aantal fysieke contactmomenten die er zijn op onze school:
- Het schooljaar start met individuele startgesprekken. Elke leerling komt met zijn ouder(s)/verzorger(s) op school en maakt kennis met de leerkracht en ondersteuner. Daarnaast wordt er in de eerste schoolweek gestart met een zomerborrel op het schoolplein voor een informele kennismaking.
- Als een kind tijdens het schooljaar instroomt, wordt er altijd eerst een kennismakingsgesprek gehouden met ouders, kind, leerkracht en ondersteuner. Als een leerling nieuw is op school, wordt er een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) opgesteld. Dit wordt met ouder(s)/verzorger(s) besproken binnen zes weken na start van de leerling.
- Als een leerling nieuw is op school, wordt er een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) opgesteld. Dit wordt met ouder(s)/verzorger(s) besproken binnen zes weken na start van de leerling.
- In september is er een informatieavond in de klas waarin de leerkracht informatie geeft over het komende schooljaar. Aansluitend is er voor ouder(s)/verzorger(s) van (pre-)schoolverlaters een informatieavond over het voortgezet onderwijs.
- Voor de kerstvakantie wordt het eerste rapport besproken tijdens een ouder-kind gesprek. Dit gesprek wordt gevoerd met de klas, het kind en de ouder(s)/verzorger(s). Het rapport is in te zien in het MijnRapportfolio.
- Voor de kerstvakantie wordt er een kerstborrel georganiseerd om samen na te praten over het eerste half jaar en te proosten.
- In februari en juli vinden er oudergesprekken plaats op school. Hierin wordt met de ouder(s)/verzorger(s) en de leerkracht/ondersteuner de voortgang van de leerling besproken aan de hand van het OPP.
- Er worden gedurende het schooljaar diverse informatieavonden georganiseerd over opvoed- of ontwikkelingsthema's die voor ouder(s)/verzorger(s) interessant kunnen zijn.
- Rondom speciale thema's of projecten nodigen we ouder(s)/verzorger(s) uit om bij activiteiten aanwezig te zijn of eraan mee te doen. Denk aan schaatsen, een museumbezoek of themaweken.
Contact op afstand
Ouders kunnen over dagelijkse zaken vrij communiceren met de leerkrachten en de ondersteuners van de klas, dit kan via het groepsmailadres. Leerkrachten en de ondersteuners worden graag door ouders op de hoogte gehouden van zaken die van invloed zijn op onze leerlingen. Leerkrachten en ondersteuners houden de ouders op de hoogte van zaken die spelen in de groep. Daarvoor maken wij gebruik van e-mail en Parro. Parro is een online berichtenforum waarop leerkrachten berichten kunnen plaatsen over hun klas. Alleen ouders die hiervoor een inlogcode hebben kunnen deze berichten zien. Individuele leerling zaken worden natuurlijk alleen met de betreffende ouders gecommuniceerd.
Leerkrachten zijn na school tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar. Tijdens schooltijd alleen voor dringende zaken via de administratie.